onsdag 23 september 2009

Fartdåren Markus

Det blev inte ännu en händelselös hemmakväll för min del, ack nej, det blev faktiskt lite äventyr! Ungefär vid åtta fick jag ett sms från Markus där det stod "Hej, läget?". Jo, lite förkyld och sådär, annars bra svarade jag, och så frågade jag hur det var med honom. "Skitbra, har ju klarat körkortet!" får jag tillbaka. Jag blev så sjukt glad för hans skull, för körkortet är något som han verkligen har kämpat för, och han fixar det på första försöket! Ett par minuter senare hör jag någon som tutar utanför, och vem står där om inte Markus i sin alldeles egna bil? Hans lillebror Hampus och Rebecca var också med, så jag och Lukas hoppade in i bilen och åkte med en runda. Det blev en runda till stan, sedan tillbaka för att lämna Hampus, och därefter tog vi driven på Donken. Lite omvänt för min del, jag har aldrig varit på den sidan av luckan förut, så att säga. Vi åkte även hem till Linda och spionerade på henne när hon duschade (frostat fönster är farligt, bara så ni vet!) i väntan på att hon skulle komma ut och hälsa, men så långt hann vi aldrig innan Markus blev tvungen att köra hem. Men kul var det!

Och hur sugen tror ni inte jag blev på att bnörja övningsköra när jag såg Markus bakom ratten? Tyvärr kommer det nog dröja ett bra tag innan jag tar tag i det där med bilkörandet. För lite tid och för lite pengar. Nog om det, nu ska jag se film med Lukas. Tillbaka till skolan imorgon ju!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar