lördag 5 september 2009

Regnigt loppislan

Det har varit en sömnlös och underbar natt för min del, med en hel del äventyr. Jag har knappt suttit vid datorn en minut, förutom då jag bloggade senast. Jag har däremot varit i princip överallt på hela skolan, sjungit Singstar, suttit i Annas svettiga arbetsrum tillsammans med Foto-Emma och ett par andra elever och snackat en massa, otrolig massa skit. Jag älskar stämningen vi har på skolan, att lärarna är precis som ens vänner och att alla elever trivs tillsammans. De nyta ettorna är dock aningen förvirrade, och förvirrande, fortfarande. Killarna i spelettan är hur underbara som helst, de har skänkt pantflaskor till mig och Anna hela natten, och de har med andra ord gett oss lite extra cash till fotoresan. Däremot är de flesta tjejerna i ettan brutalt pinsamma, och om jag var var över huvud taget minsta lilla lik dem när jag gick i ettan så skäms jag något otroligt! En del av dem däremot är helt okej. Jag tror bara de behöver tid att anpassa sig, men jag tycker samtidigt att de borde bjuda lite mer på sig själva...

Igår vid halv tolv tiden blev vi alla så otroligt hungriga, så jag, Mauritz och Foto-Emma gick runt bland alla och tog emot beställningar och därefter for vi till mitt älskade Donken för att handla mat åt oss själva och i princip halva LBS. Jag tyckte lite synd om Anna som vr tvungen att ta en beställning i taget för att vi skulle få rätt växel tillbaka åt de som var kvar på skolan. Vi fick vår mat, men väl tillbaka på skolan upptäckte både jag och Emma att all pommes var waste och den smakade rent ut sagt skit. Den var oätlig, så Ludvig fick den stora äran att agera soptunna. Resten av kvällen var galen. Anna var hypad, näst intill full fast utan alkohol, och vi hjulade ute på skolgården mitt i natten och hade en del knäppa saker för oss.

Klockan fem, utan att ha fått ens en ordentlig minuts sömn, var det dags att packa Foto-Emmas bil full utav prylar och sedan köra ner till Södra Esplanaden, där jag och Anna skulle stå fram till halv tio, och sedan skulle Danne och Peder byta av oss. Vi stod där, med ett bord fullt utav skräp, lådor fulla med värdelösa böcker och x antal värdelösa filmer, och det var svinkallt, och vi hade inga stolar att sitta på, så vi var tvugna att stå upp i cirka tre timmar. Vi frös, vi hade ont i hela kroppen, vi kunde inte fokusera pågrund av sömnbrist och vi var helt yra i huvudet. Till slut så dyker Peder upp, och tillsammans med honom så kommer en rejäl regnskur, så vi bestämmer oss för att ringa Foto-Emma så att hon kunde komma och hämta oss samt alla prylar som var kvar. Trots det lilla missödet med vädret så lyckade vi sälja prylar för närmare 300 kronor, vilket är helt okej.

När vi kom tillbaka blev det ännu ett besök på McDonald's för att köpa lite frukost, som för de flesta av oss bestod utav ett gäng cheeseburgare. Jag måste dock slå Sami, för han glömde en utav mina mellan pommes, vilket gjorde mig besviken...

Nu är alla höga av trötthet, och ingen orkar ta tag i något. Jag ska hem vid femtiden, och då ska jag verkligen hem och dö, för det är allt jag pallar för tillfället. Men en helt klart underbar natt har det varit!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar