fredag 4 september 2009

Den räddande dagen

Den här datorn har på fullt allvar räddat mig från en helg full utav ångest, tårar och andra hemskheter. Den här dagen har varit en utav de bästa på länge, på så många olika sätt. Dagen började mindre bra dock, då Mr.Muffin bestämde sig för att riva ner exakt allt som befann sig på mitt skrivbord. Jag skrek lite på honom, försöktr somna om, men misslyckades och gick i stället upp och åt frukost. Jag gjorde mig i ordning och tog sedan bussen tillsammans med min kära syster. Det var en otroligt rolig bussresa, den roligaste på väldigt länge. Till att börja med så blev jag slagen utav en gammal tant, vilket kanske inte var särskilt roligt i sig, men tanken på en gammal tant som slår mig på nerven i armen är väl ganska komisk. Därefter upptäckte vi att jag inte är särskilt bra på svenska på morgone. För visst finns det inte ett ord som heter "mysterisk"? Jag skulle säga mystisk, knappt en bokstav rätt. På Åke Hans lämnade jag min syster ensam på bussen och vandrade upp mot skolan.

Vi hade prov i kamerateknik direkt på morgonen då lektionen kom igång, dock ett sådant prov som man bara kunde få IG eller G på, och senare fick jag reda på att jag fick G. Inte långt därefter blev det lunch på Tengan, där det serverades entrecote med bearneisesås, och ni kan ju gissa hur bra det smakade! Det är minsann inte alla som får lyxig mat till skollunch, men LBS är lyckligt lottade som får äta på riktigt restaurang. När vi skulle gå ifrån Tengan fick vi syn på en enorm hög med hö på en gräsmatta lite längre bort, och det visade sig vara ett pr-trick från Telias sida. I den här högen med hö hade de gömt 200 nyckelringar, varav 10 innehöll en nyckel. Om man hittade en utav dessa nycklar, så hade man chansen att vinna en iPhone. Det var helt galet att se allt folk som bara slängde sig ner i allt hö och letade efter dessa nycklar som besatta! Jag stod till en början vid sidan om spektaklet och tog lite bilder med mobilen, men helt plötsligt, utan att jag had en aning om hur det gick till, så befann jag mig mitt i smeten. Jag lyckades hitta en nyckelring, men ingen nyckel, så jag gav upp och begav mig tillbaka till skolan.

Vi påbörjade en ny uppgift efter lunch som handlade om fotohistoria, och jämfört med det vi brukar göra så är det inte direkt underhållande. Jag jobbar tillsammans med en tjej i trean, Patricia, och vi delade upp uppgifterna och jobbade sedan var för sig. Vi jobbade med det en stund, och sedan blev det omröstning om den bästa bilden från redovvisningen igår. Alla hade tidigare under dagen mailat sin favoritbild (bland sina egna bilder) till Emma, och sedan röstade vi. Men i stället för att få reda på resultatet direkt, så utmanade vi information/designprofilen på musikfrågesporten Buzz. Vi körde försöksheat, kvartsfinaler, semifinaler och givetvis final. Mitt i alla uppståndelse som rådde kring det spelet så hör jag hur Emma Bliander säger "Grattis Sara!", jag förstår ingenting, så Emma ber mig öppna min mail. Där finns ett mail från Emma där resultatet från omröstningen fanns, och min bild hade fått flest röster! Så nu ska min bild printas ut i 50x70 och sättas upp på skolan! Jag blev så otroligt glad och stolt över mig själv, speciellt med tanke på att jag igår inte var nöjd med en enda utav mina bilder. Jag kom dessutom till final i Buzz, och vann! Jag vann en burk kakor och dessutom två biobiljetter! Min skoldag kunde inte ha varit bättre, den väger definitivt upp all skit som jag kände igår., så det här kommer jag leva på hela helgen.

Efter skolan kom mamma och hämtade mig, eftersom jag skulle ha med mig typ 15 burkar kakor hem. Vi åkte hem, jag packade ihop min dator samt en del andra prylar och sedan åkte vi iväg igen. Vi åkte först in om jobb, där jag dumpade alla kakor. Jag fick en chock då jag fick se Kani i vit skjorta, hon var så himla fin! Hon var dock väldigt stressad, oc hbaar tryckte hundra spänn i handen på mig och bad mig ställa in hennes kakor i personalrummet. Därefter fick jag rota fram pengar i Annas väska, och till slut så ställde jag in Dannes åtta lådor på kontoret, med en söt lapp där det stod "Till Danne från Smulan". Sedam körde vi till skolan och terminens första LBS-lan!

För tillfället är allting super! Jag har ätit thaimat, gjort Danne glad genom att köpa 2 liter cola till honom, upptäckt att en massa ettor raggar på mig och att kvällen förmodligen kommer bli riktigt jävla bra! All ångest är för tillfället som bortblåst, och jag är så glad.

take care / s.pehrson


Min bild som ska pryda en utav skolans väggar. Vad tycks?

1 kommentar:

  1. mehehe, igår var en HEMSK dag på jobbet när du kom, det var a living kaos!!!!!!!!!!!! tack för kagorna:D hehe

    tack för att du tycker jag passar i min nya skjorta:P//kani

    SvaraRadera