tisdag 29 september 2009

Jag är på väg åt fel håll, eller hur?

När till och med ens lärare lägger märke till att saker och ting inte är helt rätt, då inser man, trots alla försök att tränga undan all ångest, att det här är inte rätt. Min fotolärare, Emma, hade läst min och Annas diskussion på Facebook, och hon har i princip förbjudit mig från att komma till skolan på torsdag och fredag och i stället vara hemma och vila. VILA?! Jag vet inte vad vila är längre, jag hade förmodligen börjat klättra på väggarna efter en halvtimme och dritivt mig själv mot en säker, mental död. Men innerst inne förstår jag att det egentligen vore det enda rätta mot mig själv, men jag kan inte. Jag kan verkligen inte...

Jag uppskattar verkligen att Emma bryr sig och att hon vill att jag ska må bättre, och likadant alla andra som försöker få mig till att varva ner, det uppskattas, men ni kana lika gärna lägga ner. Inget ni kommer säga eller göra kommer att göra någon skillnad. Den enda som kan göra den där lilla skillnaden är jag själv, och som det ser ut nu så kommer det inte att ske på länge än.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar