tisdag 22 september 2009

Jag hostar vidare

Tisdag, och jag är fortfarande hemma, och jag kommer vara hemma även imorgon. På torsdag, däremot, ska jag till skolan oavsett hur jag mår, för då är det foto, och vi ska fotografera i studion, vilket jag inte tänker missa. Att jag sedan har missat 3 mattelektioner, 2 svenskalektioner, 2 engelskalektioner, 2 mediakommunikationslektioner, 1 religionslektion och en idrotsslektion är lite ångestframkallande...

Min nya mobil har kommit, dock är den inte i min närhet för tillfället. Givetvis så är det bara mamma som kan hämta ut den på Posten, och mamma jobbar till sju ikväll, och när tror ni Posten stänger? Just det, sju! Jag är frustrerad, minst sagt. Förhoppningsvis så kan mamma gå lite tidigare från jobb, så att jag får den ikväll, annars får jag snällt vänta tills imorgon.

Update på mitt tillstånd då; ingen hörsel på höger öra, olidligt ont i det vänstra. Hostar fortfarande likt en rökande astmatiker. Snor i överflöd. Tappat smak- samt luktsinne. Ont i hela kroppen, inklusive min tjocka skalle. Myggbett på benet, och jag skulle tro att det var allt. Jag mår minst sagt dåligt.

Min säng ser lockande ut, speciellt när laptopen står på en stol bredvid, helt redo att visa mig fortsättningen på Schindler's list som jag somnade från inatt. The Sims 2 känns också lockande... Beslutsångest ovanpå alla ovanstående krämpor är inget man ska utsätta sig själv för egentligen, men jag kan inte låta bli.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar