tisdag 15 september 2009

Feta män i neonfärger, en skam för Sverige!

Jag hatar vägarbeten, och jag hatar de där småfeta, svettiga männen som följer med vägarbeten, de är vidriga, övderdrivet vidriga måste jag nog säga. Jag och Lukas råkade ut för ett vägarbete i morse, och det gjorde att vi i princip kom i sista sekunden till mattelektionen, vilket gjorde att jag var lite bitter den första timmen, men jag lugnade ner mig, till allas stora lättnad. Mediakommunikationen var ganska underlig. Vi fick se ett par reklamfilmer från 50-talet, bland annat en från Marabou. Det var pinsamt att se, det gjorde nästan ont i ögonen på mig. Vi fick även se en reklamserie, lite som dagens ICA-reklamer, som gick på 80-talet. Den handlade om kaffe, och var inte alltför underhållande. Jag vill inte påstå att dagens reklamer är några sensationer de heller, men det finns trots allt lite finess i de moderna reklamfilmerna som verkligen inte fanns i de som vi fick se idag. Jag är ganska nöjd med att leva nu, och inte då, om man säger så.

Engelskan gick idag betydligt bättre än igår, och jag tror att redovisningen på måndag kommer gå hur bra som helst. Jag är trots allt i en grupp där alla är väldigt duktiga på engelska, och vi har en rolig idé som kommer fungera bra. Dock var det lite svårt att koncentrera sig, så det blev inte mycket gjort, så jag ska skriva färdigt min del hemma lite senare ikväll. Just nu kännss det som om jag har all tid i världen, men innerst inne vet jag att det verkligen inte är så. Men jag tänker njuta av den känslan så länge den varar, tills stressen tar över och tiden rinner mellan fingrarna på mig.

Ikväll kommer Lukas hit, inga speciella planer egentligen. Det blir förmodligen film och liknande, precis som vanligt. Men jag klagar inte, med Lukas är allting bra.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar