måndag 21 september 2009

En sjuklings memoarer

Jag märker att den här stackars bloggen blir lidande då jag är sjuk, för jag har inte särskilt mycket att skriva om då jag bara går hemma och mår dåligt. I och för sig så hade jag kunnat skriva en hel uppsats om snor, bakterier, näsdukar, alvedon och liknande, men jag misstänker att varken jag eller någon annan hade orkat läsa det senare, så jag låter bli.

Missat matteprov och missad engelskaredovisning; jag kunde varit gladare. Men å andra sidan, vill klassen ha en sväng av influensan kanske? Och nej, jag har inte svininfluensan, även om mamma trodde det i lördags..

Nu ska jag återgå till mina näsdukar, mitt hostande och allt därtill, för det är det enda jag är bra på för tillfället. Förhoppningsvis så kommer Lukas och hälsar på mig när skolan har slutat, för det börjar bli ensamt här nere i min håla.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar