fredag 11 september 2009

Bästiskväll

Det har varit en bra dag, trots en del negativa tankar och tvivel. Fotoredovisningen med bilderna på Sanne gick jättebra, fick fin kritik av mina kära klasskamrater, bland annat fick jag höra att Sanne var lik Lily Allen, något som jag kanske inte riktigt kan hålla med om, men jag antar att det ska tas som en kompimang. Jag trivs verkligen i min fotoklass, den känns som en liten familj, och det efter bara ett fåtal veckor tillsammans. Jag ser verkligen fram emot resan till Öland nästa vecka, det kommer bli hur kul som helst!

Mamma kom och hämtade mig på skolan, för med tanke på att jag skulle ha med mig 25 kakburkar så kändes det som det enda vettiga alternativet för mig att ta mig hem på. Det blev en kort visit hemma, dock ganska intensiv med tanke på att Sanne och pappa ständigt bråkar om diverse saker, den här gången om en scartkontakt. Löjligt men ack så sant. Jag pallade inte trycket, så jag åkte ner till stan för en dejt med min saknade bästis Sofie. Det blev middag bestående av kinesmat, fika på Espresso House och en stor, riktigt stor portion snack i alla dess former. Det var mysigt, och väldigt välbehövt. När vi bestämde oss för att det var dags att dra sig hemåt gick vi till Botulfs för att ta bussen, och på vägen dit kommer det fram en kille till mig och frågar om jag har en cigarett. Jag höll då precis på att röka min allra sista, vilket jag talade om för honom, och han sa att det var lugnt och jag gick iväg. Ett par sekunder senare hör jag hur kille ropar till mig "Snygg tröja förresten!". Det gjorde min kväll lite, faktiskt. Fast han kanske har en likadan hemma, för den är ju trots allt köp på H&M:s herravdelning...

Det som återstår av denna ytterst braiga dag ska spenderas med min älskling, som för tillfället ligger i min säng och ser på film. Jag funderar starkt på att göra honom sällskap. Imorgon bli en bra dag det också, först jobb och sedan party hemma hos Sami. Gissa om jag är taggad!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar