tisdag 1 september 2009

September

Jag känner att bloggen numera är ganska enoformig, då det i princip bara är långa, jävliga inlägg om hur jag har haft det i skolan och så vidare. Men å andra sidan så är det vad jag sysslar med för tillfället, så det får helt enkelt bli fokus på skola, för det mesta.

Precis som alla andra dagar utom profildagarna sså började även denna med en mattelektion. Idag var vi lite mindre sadisitiska, och i stället för häftstift så fick vi tärningar att leka med, precis som om vi vore lågstadieungar. Efter matten var det mediakommunikation, och vi hade faktiskt lektion utomhus, ute i Lundagård till och med! Riktigt mysigt. Vi skulle dela in oss i fyra grupper, och varje grupp tilldelades sedan en medieideologi som vi nästa vecka ska argumentera för, och varför den är bäst och så vidare. Ganska okej, kan jag tycka.

Lunchen på Tengan var exakt det som jag åt till middag hemma igår; köttfärslimpa med potatis och brunsås. Jag åt inte särskilt mycket, så jag har gått runt med kurrande mage hela dagen, vilket har varit ett konstant irritationsmoment. På engelskan fortsatte vi med grupperbetet om att marknadsföra ett land, det gick sådär, men vi kom i alla fall upp med en produktidé. Vi slutade vid kvart i två, och då pallrade jag mig hem med en cykel som var lastad med dels mig själv men även en hel påse kakor. Dock var det bara kakor till mamma, pappa och Sanne, resten tar jag på fredag.

Nu måste jag äta någonting, sedan borsta tänderna, för klockan fyr sk jag minsann till tandläkaren! Det är dock ingen vanlig kontroll, nej nej, jag ska få ett intyg på min skadade tand så att vi kan få ut pengar från försäkringen. Bra grejer!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar