tisdag 8 september 2009

Bitterfitta

Jag trodde att jag skulle kunna gå till skolan idag, jag var helt säker på det då jag gick till sängs igår, men nej, så fel man kan ha. Allting började precis som en morgon skaa börja, jag var trött, allmänt irriterad på Mr.Muffin och jag gjorde precis som jag brukar göra en morgon, i exakt samma ordning. Sedan hoppar jag på min cykel, men jag kommer inte längre än till McDonald's innan jag blir tvungen att slänga mig av cykeln och springa in i närmsta buske. Jag säger bara såhär: det gjorde sjukligt ont. Jag vände hemåt. Hem för att dricka litervis med vatten, hem för att våndas över varje jävla toalettbesök, hem för att inte göra någonting. Urinvägsinfektion är INTE spännande, på något sätt...

Så vad ska jag göra idag? Jag ska försöka läsa Bibeln (inombords dör jag lite då jag tänker på det), försöka samla ihop mig mentalt för 3.2 kilmotersrundan som ska springas imorgon på idrotten (springa och Sara är två saker som inte ska användas i samma mening egentligen), städa klart (vilket inte lär hända, jag är rädd för dammsugaren) och så ska jag sluta vara såhär förbannat bitter! Okej, jag missar ännu en dag i skolan, men tänk på alla de ungstackare som inte ens får möjlighet till en utbildning? Just det, det hade ni inte tänkt på, va? Inte jag heller förrän jag skrev det, om sanningen ska fram...

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Du kan inte springa med en infektion i kroppen! It's no good, trust me

    SvaraRadera