torsdag 17 september 2009

Vi kom, vi fotograferade, vi försvann

Wow, vilken dag det har varit! Att åka till Öland med världens bästa fotoklass är något som jag verkligen skulle kunna göra om, det var så otroligt roligt, även om det fanns en del saker som kunde varit bättre. Bilresan till Öland var underhållande. Jag och Mauritz satt och letade efter djur, och majoriteten av de vi såg var kor och hästar, men även en del rådjur. Vi stannade på McDonald's i Karlsnågonting, där jag köpte en frukostmacka, för då var klockan kvart över nio. Den åt jag i bilen, och resten av vägen blev det allsång med klassiker som Backstreet Boys och Aqua.

Väl på Öland släpptes vi fria som en flock djur, och vi fotograferade hejvilt. Det blev en del bilder på kor, för det fanns gott om dem på Öland om man säger så! Då befann vi oss på Alvaret, men vi åkte sedan vidare till Långe Jan, en ganska ful fyr längst ut på Ölands södra udde. Där dog kreativiteten, sorgligt men sant. Där dog även min mobil, och jag är i skrivande stund i ett väldigt upprört tillstånd. Jag skulle kliva ut på en sten, vinglar till lite, hör ett plask och får se hur min mobil sakta men säkert sjunker ner mot havets botten. Det var kanske ett par decimeter djupt, och jag lyckades efter ett stort antal svordomar få upp mobilen, men jag kunde lika gärna låtit den ligga, för nu fungerar den inte över huvud taget. Den är stendöd. Kaputt. Finito. Jag är med andra ord mobillös ett tag framöver, så om ni vill nå mig så är det hemtelefonen eller Facebook som gäller.

Vi åkte runt till ett par ställen till, plåtade ett par usla bilder till och sedan bar det av hem mot Lund. Gänget som jag åkte med hade på vägen till Öland åkt tillsammans med Anna, vår engelsklärare, men på vägen hem bytta vi, så vi fick i stället åka med Emma. Det blev en hel del lekar, mycket snack och skratt, sådant som hör en roadtrip till. Vi var i Lund vid 22, och jag var hemma vid 22.30, ungefär.

Nu sitter jag och deppar över min mobil, gäspar stort och kollar igenom dagens bilder. Det är verkligen inte mycket att hurra för, tyvärr, men jag slänger upp ett par stycken så ni får se.

take care / s.pehrson

Kor, som det som sagt fanns gott om på Öland.


En död anka som vi hittade nere vid vattnet. Mindre fräscht...

Mauritz in action!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar