onsdag 30 september 2009

Sara saknar sin mamma

Jag orkar inte riktigt berätta om min dag, jag är i något slags chocktillstånd för tillfället. Mamma var ju i Göteborg idag och opererade sin hand, och det visade sig att det var mycket, mycket värre än de trodde. Vi trodde att hon kanske skulle bli sjukskriven en vecka eller två, men i stället så blir det året ut... till att börja med. Jag kan inte riktigt tänka klart för tillfället, jag är helt ställd. När pappa ringde till mig på jobb och sa att mamma inte kom hem ikväll ville jag bara lägga mig ner och dö, i princip. Att vara hemma utan mamma är i stort sett samma sak som att inte vara hemma alls. Hemma är mamma, så är det bara.

Så för att sammanfatta dagen kort: skolan gick bra, inga större händelser där som är värda att berätta om. Jobbet gick också bra, började fyra och fick jobba en timme längre, med andra ord till elva. Det kändes bra, faktiskt. Vi hade en inlånad medarbetare från Lockarp, och jag misstänker starkt att han raggade på mig... Han kom fram och tittade mig djupt i ögonen en gång, och han tog dessutom fram en liten ficklampa för att lysa i dem, och sedan ville han inte berätta varför. Jag förstod ingenting, gör fortfarande inte det. Men han var trevlig, lite skum kanske, dock har jag ingen aning om vad han heter.

Nu ska jag se på CSI, försöka sova ett par timmar och sedan upp och leva igen. Imorgon ska jag på dejt med Jenny efter skolan, lär umgås med henne ett par timmar, sedan hem till mamma. Imorgon blir nog en bra dag.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar