torsdag 4 juni 2009

3 år - så länge har jag och Lukas varit tillsammans idag. Det är galet lång tid, speciellt om man tänker på att vi trots allt bara var 14 år gamla då vi blev tillsammans. De flesta i min ålder brukar ha hunnit med x antal förhållanden på 3 år, medans jag har hållit mig till en och samma underbara kille.

Jag började dock dagen ensam i min säng, med ett par avsnitt utav SATC (jag påbörjade säsong 5), närmare bestämt fyra stycken, sedan kom älskade Lukas. Vi såg färdigt It (boken jag nyss läste ut), som för övrigt är den sämsta film samt filmatisering av en bok som jag någonsin har sett. Hela filmen igenom satt jag och klagade över alla detaljer som saknades eller som var fel, händelser som borde ha varit med och så vidare. Det är ett under att Lukas över huvud taget orkade se klart filmen med allt mitt gnällande i öronen!

Vi begav oss sedan till torget för att handla mat. Det fick bli spaghetti med stek köttfärs och krossade tomater smaksatta med vitlök, och till efterrätt köpte jag som utlovat Ben & Jerry's, en halv liter var. Det är egentligen sjukt att en halv liter glass får kosta 50 kronor, men på ett sätt så är den nästan värd pengarna, för den är så otroligt god! Denna gång köpte jag smaken Half Baked, och Lukas fick någon som jag har glömt namnet på, men den var i alla fall ganska rolig med små chokladfiskar i. Väl hemma igen lagade vi mat och åt, därefter blev det mestadels mys och tv-tittande. Ett perfekt sätt att fira sin treårsdag enligt mig, bara ta det lugnt.

Nu är vi hemma hos Lukas i Vallkärra, och Lukas ligger här bredvid mig och spelar Pokémon på Gameboy. Vi har, på tal om Pokémon, precis sett två avsnit utav serien, och snart ska jag gå och värma lite broccolisoppa och sedan blir det nog ett par avsnitt till.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar