söndag 28 juni 2009

Söndagslycka!

Ännu en dag med en tidig start, dock inte en lika jobbig som igår. Åter igen så började jag jobba halv nio, och åter igen så fick jag ta skräprundan, men idag kändes det lite roligare, trots att hela uterseveringen var full utav skräp. Jag förstår inte varför folk inte bara kan använda soptunnorna i stället för att slänga allting på marken eller bara låta det stå kvar på borden? IQ-befrielse på hög nivå där.

Idag var vi bara tjejer osm jobbade, så det var värsta girl powern, riktigt roligt! Jag och Hanna gjorde ett ballongträd med endast gröna, lila och blåa ballonger, och det blev mycket snyggt. Mindre snyggt blev det däremot då alla små jobbiga barn sprang och bantade ner trädet, men i och för sig så är ballongerna till för dem, men det kändes lite i hjärtat ändå. Jag flög runt som en vante idag, var lite i kassan, lite i köket, lite i driven osv., men så blir det ju om man kan allt! Klockan tre fick jag gå hem, nöjd och belåten med mig själv, och inte alls lika trött och sliten som igår!

Ikväll ska jag till Lomma med Rebecca, Lukas, Linda och Danne, dock ska vi inte cykla denna gången. Nejdå, Rebeccas pappa är snäll som kör oss dit och sedan hämtar oss igen, och ett sådant erbjudande kan man ju bara inte tacka nej till, och speciellt inte i detta underbara vädret!

Förresten så installerade jag The Sims 3 igår och spelade lite, och det var verkligen spännande! Trots att det är likt tvåan på många sätt så finns det en massa små detaljer som utmärker trean och gör det lite bättre än tvåan. Men jag kommer inte sluta spela The Sims 2, jag älskar det alldeles för mycket.

När jag kommer hem från Lomma ikväll så ska jag lägga upp mitt donkenschema här på bloggen för de som är intresserade av hur jag jobbar nästa vecka.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar