måndag 15 juni 2009

Sådär ja, nu är första dagen på sommarlovet över, och den har väl varit... väldigt upp-och-ner skulle jag vilja säga. Jag fick städat till mina små älsklingar, precis som jag lovat dem, och därefter eldade jag som sagt var upp familjens datorskärm. Dock har mamma redan hittat en ny som hon ska köpa nu i veckan, Markus hade i och för sig en men mamma envisas med att den måste vara platt, vilket Markus inte var. Mauritz dök upp vid halv fyra för att hämta cigaretter, och han stannade kanske en timme. Jag följde honom sedan till bussen, och efter att han åkt så satt jag kvar en stund, och vem kommer inte farande på sin cykel om inte Lukas? Det blev lite jobbig stämning när jag drog upp ett känsligt ämne, så det slutade med att han cyklade hem och jag gick hem med gråten i halsen...

När jag kom hem så ringde jag dock Lukas igen, allt löste sig och vi bestämde att han skulle äta här. McDonald's, åter igen! Jag måste sluta med sådant, jag är tjock som det är redan, jag behöver faktiskt inte göra det värre. Hur som helst så åt jag och var glad, eller ja, inte riktigt glad med tanke på att jag fick fel burgare. Jag får klaga då jag börjar jobba igen, lite dåligt gjort där! För visst är det ganska stor skillnad på kyckling och kött?

Lukas och jag såg på film efter maten, Det levande slottet, en utav de bästa animéfilmerna jag har sett, fast Totoro är fortfarande min favorit. Det var riktigt mysig, men Lukas var tvungen att gå nu vid elva, eftersom han ska jobba imorgon också.

Imorgon ska jag träffa Markus på dagen och på kvällen så ska jag och Lukas på bio, vilket vi helt hade glömt bort fram tills jag kom på det då han skulle hem. Låter för mig som en riktigt bra dag!

take care / s.pehrson




Jag i mina superglassiga brillor
samt katten Yoshi som ville äta mina marsvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar