onsdag 17 juni 2009

Nu kan jag verkligen känna att det är sommarlov, när solen skiner och man kan springa i korta shorts och en t-shirt utan att man tycker det är kallt över huvud taget, och oj vad jag gillar det!

Min dag har varit suverän, faktiskt. Marutiz kom hit vid fyra för att hämta cigaretter, och han åkte hem cirka en timme senare. Under tiden som han var här så hann vi med att dra x antal superdåliga gåtor som vi skrattade åt ganska rejält. Kommer ej ihåg någon just nu, men de var i alla fall så pass dåliga så man kunde skratta åt dem. Min ack så saknade lillasyster kom även hem idag, och hon hade haft det bra i Göteborg, kanske ibland lite för bra enligt min mening... Hon blev mäkta imponerad då hon fick höra att jag både hunnit med att gå på bio, elda upp en datorskärm samt haft maginfluensa på bara tre dagar! Och visst, det är nästan så att jag själv är lite imponerad över mina insatser.

Senare på kvällen gick jag ut och träffade Markus, och efter en stund så dök även Linda och Landgren upp. Till en början satt/låg vi på en gräsmatta och bara pratade, därefter fick Linda för sig att gräset var blött (det var snustorrt, tro mig!) och hon tvingade oss alla att gå någonstans. Valet föll naturligtvis på torget. Där köpte vi munkar (en kanelsnäcka till Linda som inte äter vaniljmunkar) samt en liter cola, och därefter gick vi och satte oss på Svenshögsskolan. Rebecca fick där för sig att hon skulle röka gräs, och det var minsann mycket intressant att se effekten utav det! Misstolka nu inte och tro att det var hasch eller liknande, nejdå, det var vanligt gröngräs, men på Rebecca verkade det fungera bra. Vi började även prata blattesvenska, vilket ledde till en del skratt, för hur kan man inte skratta då någon säger "Ey brushan, vill du ha en sko i ditt huvud?". Det får mig att tänka på mina fyra år på Fäladsgården, för där kastades det minsann skor till höger och vänster!

Vi yrade runt ett tag på Svenshög, såg ett par luftballonger, gick tillbaka till torget för att köpa Marabou Sommar, men vi blev djupt besvikna då de inte hade just den sorten, så det fick bli ett hederligt Digestive i stället. På vägen dit träffade vi dock Lukas, och det tyckte jag var väldigt mysigt, för annars hade jag inte fått träffa honom idag. Jag hann även med att ge Markus ett rejält rivsår i nacken, och jag kan säga att han blödde en hel del. Det var däremot inte med mening som jag gjorde detta, det var ett litet misstag...Vi gick sedan hem till mig, och en halvtimme senare gick alla hem till sig. Både Rebecca och Linda ska ju jobba imorgon, och Markus hängde på utav bara farten.

Nu ska jag förmodligen spela The Sims 2, för det är i princip det enda jag gör om nätterna...
take care / s.pehrson








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar