fredag 5 juni 2009

Vilken extremt onödig skoldag om man ser till själva lektionerna, som egentligen inte var några lektioner över huvud taget! Vi började kvart över nio, och då fick vi göra en utävrdering utav kursen Engelska A (som jag för övrigt får ett starkt MVG i), vilket tog cirka två minuter. Därefter var det mediakunskap, som varade i kanske en kvart. Vi fick lite information om hur det kommer att se ut nästa vecka och sådär, därefter fick vi i princip göra vad vi ville. Jag och mina kära vänner satte oss och spelade Pokémon i datorsalen. Det har faktiskt blivit lite av en ny trend i klassen, eller i alla fall hos ett par av oss, det här med Pokémon, och hur barnsligt det än låter så är det fruktansvärt coolt enligt mig! Därefter blev det lunch på Tégners och sedan fick vi gå hem. Vi slutade alltså runt 11, om man räknar bort lunchen.

Det fick bli en kort tur på stan med Daniel, Lukas och Mauritz efter skolan, för de ville så hemskt gärna in på Game. Väl där började jag få lite ångest för att jag inte har köpt The Sims 3 än, trots att det släpptes igår.. Jag är inte ens säker på om jag vågar prova det, för jag är så fast i The Sims 2 att jag kanske inte kan släppa det. I-landsproblem på hög nivå, yesbox. Hur som helst s har jag bestämt mig för att jag ska köpa det så fort jag får pengar, och då ska jag dessutom köpa Pokémon Platinum Version till Lukas, trots att han inte vill att jag ska göra det egentligen, för det kostar 500 kronor och enligt honom är det för mycket pengar för mig att lägga ut på honom. Struntprat, säger jag, han ska ha det, för jag vet att han verkligen vill ha det, för det är det enda han har tjatat om sedan det släpptes den 22 maj.

Nästa vecka ser ut skolperspektiv riktigt härlig ut. Måndag - ledig, tisdag - börjar halv nio då jag ska hålla mitt tal, resten av dagen är det vanliga lektioner som kommer att användas för betygssamtal, onsdag - ledig, torsdag - städdag och på fredag så är det avslutning. Jag hoppas att eventklassen har hittat på något roligt för avslutningen. De lyckades ju faktiskt bra med Kick in/off:en, så det blir säkert bra.

Lukas kommer lite senare, inga större planer, bara en massa mys och njuta av att det är helg.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar