söndag 21 juni 2009

Midsommar - underbart !

Förlåt för min extremt dåliga uppdatering, men igår fick jag verkligen ingen tid över till min kära blogg, så jag skriver ett inlägg om gårdagen nu i stället.

Midsommar igår ju, och jag var riktigt peppad inför kvällen med folk, cider och en massa roligheter. Dock var jag inte lika pepp på vädret. Då vi satt och åt (nypotatis och mammas egna köttbullar är en favorit varje år!) ösregnade det, och det övergick sedan i en extrem hagelskur som vi kanppt trodde skulle ta slut. När det väl var över var hela gräsmattan täckt utav ett tjockt lager iskulor, det såg nästan ut som om det hade snöat! Men jag antar att det är klassiskt svenskt midsommarväder..

Gunnar och pappa lyckades supa mig under bordet ganska rejält redan vid middagen, och väl till jordgubbarna var jag ganska borta. När sedan Markus och Rebecca kom vid halv nio, då skrattade de lite åt mig, och jag antar att jag hade gjort detsamma om jag var dem. Vi förflyttade oss ner till mitt rum där vi flummade lite med webkameran, och jag kan säga att det blev en hel del fina bilder! Kort därefter kom även Lukas och Daniel, Sofie och Mauritz inte långt därefter och vid klockan tio så kom även Natti och Oscar. Resten av kvällen lekte vi bland annat "Jag har aldrig", diskuterade politik, drack och hade det allmänt trevligt. När klockan var tre på natten gick de sista hem, så då gick jag, Lukas och Mauritz och lade oss.

En fruktansvärt trevlig kväll hade jag i alla fall, och det hoppas jag att alla inblandade också hade!

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar