söndag 21 juni 2009

Igelkottar, harar och så jag!

Kärlek kan få vem som helst att göra konstiga och impulsiva saker, och det var just kärlek som fick mig att cykla hem till Lukas i Vallkärra klockan fyra i morse. Jag kände mig som den enda levande människan på jorden då jag cyklade, för det var verkligen bara jag ute! De enda levande varelser jag stötte på var två igelkottar och tre harar, men det var en härlig känsla, tro det eller ej. Jag tror att Lukas blev glad över min lilla överraskning, men jag är inte säker, för han var väldigt, väldigt trött då jag kom, så han somnade ganska snabbt igen. Jag däremot, jag låg och läste till halv sex.

Jag vaknade vid 14 även idag, och då hade Lukas redan varit vaken i ett par timmar, men jag vaknade lägligt till lunchen, som bestod utav stekt potatis och stekt kycklingkorv. Inte direkt vad jag brukar äta till frukost, men det var verkligen gott! Resten av dagen har varit väldigt slapp. Jag och Lukas såg en film, Chocolate, och sedan spelade han lite med sin lillebror och jag läste. Vi åt middag vid sju, och då serverades det hemlagade biffar med nypotatis, även det väldigt gott. Därefter cyklade jag och Lukas hem till mig. Vi träffade Rebecca på vägen, hon var minsann duktig och var ute hos sina hästar och mockade! Dock tyckte hon nog inte att det var särskilt roligt...

Nu kom jag precis hem från torget, dit min syster skickade mig för att köpa en flaska Fanta till henne. Det blev även lite Coca-Cola och choklad till mig själv, som jag ska fira min allra sista semsterdag med. Jag börjar ju jobba igen i morgon, och jag tänkte slänga upp mitt schema här på bloggen så folk vet när det är lämpligt att ringa eller smsa mig.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar