tisdag 2 juni 2009

Förlåt för min dåliga uppdatering, men igår fick jag verkligen ingen chans att blogga. Jag var hemma hos Mauritz i Staffanstorp eftersom hans föräldrar är på Kreta, och som alla vet så är Mauritz innerst inne en liten mes som inte vågar vara hemma ensam (han var inte ens ensam, han syster var ju hemma..). Vi hade det hur som helst vädligt trevligt. Mauritz bjöd på pizza och därefter såg film och lite så, trevligt som sagt. Förresten så är Mauritz och hans syster väldigt lika. Om ni tänker er Mauritz med långt hår och bröst så är det nog ganska exakt hans syster ni tänker på.

Idag hade vi minsann sovmorgon ända fram till klockan tolv, så vi tog bussen från Staffanstorp tjugo över elva och var i Lund runt tjugo i tolv. Till en början tyckte jag att en skoldag med endast två lektioner, dessutom näst sista veckan på läsåret, kändes ganska onödig, men det visade sig att jag fick ut ganska mycket utav skoldagen trots allt. På mediakunskapen fick jag ihop ungefär halva texten på hjältetemat, och på datorkunskapen fick jag äntligen (!) färdigt min hemsida. Jag blev faktiskt riktigt nöjd med den, och det verkade Dag också vara. Jag hade betygssamtal med honom idag, och det blir ett VG i datorkunskap, vilket jag är nöjd med, för det var trots allt mitt mål.

Efter skolan gick jag ut på stan och käkade med mina kära favoritpojkar Ipsen, Lukas, Daniel och Mauritz. Det fick bli kebab, vilket smakade bra. Det var i princip min kombinerade frukost och lunch, faktiskt. Sedan cyklade jag hem, skrev hela engelskatexten och nu kom jag precis hem från veterinären, för nu har jag, till mammas och pappas enorma lättnad, kastrerat Yoshi.

Ikväll blir det till att skriva färdigt texten om hjältar, samt skriva färdigt mitt tal. Jag har ingen aning om när jag ska hålla mitt tal, men det känns bäst att ha det färdigt så fort som möjligt, och idag är egentligen den enda dagen denna vecka som jag har tid. Och när allt skolarbete är undanstökat för dagen så ska jag njuta utav lite Marabou och ett par avsnitt av SATC och sedan blir det sängen till max!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar