fredag 12 juni 2009

Idag var det verkligen en sådan där "näst-sista-dagen-i-skolan" dag, en städdag med andra ord. Tömma skåpen, se till så att allt är rent och snyggt osv, och som tur var så hade jag inte så mycket i mitt skåp, det blev en vanlig platspåse full ungefär. Jag minns att på Fäladsgården behövde man minst tre sådana påsar för att få hem all skit som man samlade på sig under året, helt galet!

Vi fick sluta vid ett, och då begav jag mig ut på stan med Lukas. Vi skulle hämta biobiljetter till förhandsvisningen av The Proposal, men bion öppnade inte förrän klockan 17:15, så vi fick snällt vänta i stan. Vi spenderade en del utav tiden på Espresso House, där jag läste och Lukas fikade/sov, och resten av tiden utanför bion, där jag åter igen läste och Lukas såg Aristocats på min iPod. Klockan tio över fem kom även Lukas syster Fanny, och eftersom jag var längst fram i kön så erbjöd jag mig att hämta biljetter till henne också, vilket jag gjorde. Det är ganska roligt att jag alltid är först i de här köerna, men det kanske beror på att jag sitter där i flera timmar?

När vi väl ftt biljetterna så åkte Lukas hem, och jag stannade kvar i stan i ytterligare 45 minuter fr att vänta på mamma, som skulle hämta upp mig. Då jag väntade så satt jag och tittade på alla studentflak som åkte fram och tillbaka genom stan, och jag tyckte förfärligt synd om dem med tanke på det tråkiga vädret. För vem vill egentligen ha regn på sin student? Det slog mig också att det faktiskt bara är två år kvar tills jag själv tar studenten, och när jag såg alla glada Spykenstudenter så önskade jag nästan att jag själv stod på ett flak med en öl i handen och skrålade "För jag har tagit studenten, fy fan vad jag är bra!". Men som sagt, först om två år...

När mamma väl kom och hämtade mig så körde vi först till Willy's och därefter till McDonald's. Vi har ju börjat med de här Cola-glasen, dock i en ny design, och mamma tyckte att vi skulle köpa hem mat bara för att få ett par glas. Så sagt och gjort, 5 menyer, alla med plusmenyer blev det, och stackars Malin som stod i kassan fick fullt upp. Dock hade det tydligen varit mycket att göra hela eftermiddagen, så jag är nästan lite glad att jag inte jobbade idag! Vi fick vår mat och for hem och åt tillsammans med övriga familjen samt Lukas.

Jag färgade mitt nyss, och det fick bli svart. Nu känner jag mig lite mer som Sara igen, och tur är väl det. Jag orkar dock inte ta en bild just nu, så jag fixar en i morgon. Men bra blev det!

Nej, nu ska jag gå och sova, för det är ju skolavslutning i morgon! Tänk att jag redan går ut ettan, det är helt sjukt!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar