onsdag 10 juni 2009

En ledig onsdag, inte helt fel kan jag tala om! Jag och Lukas (som kom hit igår vid tolv), sov ända till klockan ett, och känslan av att vakna och veta att man inte har någonting som man måste göra är obeskrivligt härlig. Inget skolarbete, inget jobb, ingenting!
När Lukas hade gått hem så fick min kära syster ett av hennes berömda städryck, och hon bossade runt med mig och Henrik som om vi vore hennes små slavar. Jag fick i alla fall torkat av spisen, dammsugit i princip hela ovanvåningen samt en massa sopor ur huset. Så nu är det alltså riktigt rent där uppe, vilket det faktiskt är här nere på mitt rum också, för en gångs skull.

Jag hörde en reklam från McDonald's på radion idag när jag satt ute i trädgården och rökte. Den handlade om McFlurry Marängsviss, och i reklamen så var det x antal personer som förmodligen ansökte till något jobb eller liknande, men de blev alla avvisade pågrund av att de sa "marängscwisch". Och det är så galet sant! Jag vet inte hur många gäster jag har tagit emot som vill ha en McFlurry Marängschwisch, och varje gång så vill jag trycka upp glassen i ansiktet på dem och skrika "DET HETER MARÄNGSVISS"! Givetsvis så gör jag inte det, jag ler i stället och så dör jag lite inombords. Det är så det går till på McDonald's.

Jag har för övrigt stängt av min mobil, vilket är synnerligen ovanligt. Jag har gjort det mest för att jag vill vara ensam idag. De har ringt från jobb två gånger idag, den första gången hörde jag inte och den andra gången lät jag det ringa, har ingen ork till att jobba idag.

Nej, nu ska jag spela The Sims 2!

take care / s.pehrson

Jag har för övrigt letat fram min kära digitalkamera, och den fungerar ju helt okej, eller vad tycks?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar