onsdag 10 juni 2009

För en stund sedan så läste jag ut min bok, Parfymen av Patrick Süskind. Om jag minns rätt så fick jag den av mamma i julklapp för två år sedan eller så, och då hade jag velat ha den hur länge som helst. Nu har jag äntligen fått läst den och jag är lite överraskad, men jag vet inte om det är på ett bra eller dåligt sätt. Boken var bra, riktigt bra faktiskt, men den var inte alls som jag hade tänkt mig den. Jag hade exempelvis inte väntat mig att huvudpersonen skulle hata hela mänskligheten och i princip bete sig efterblivet, nej, jag trodde att han skulle vara väldigt utåtriktad och charmig. Men jag antar att det är et som är tjusningen med böcker; de kan överraska. Och nu när jag tänker efter så blev jag nog positivt överraskad utav Parfymen trots allt. Så om ni letar efter lite tidsfördriv så läs den för all del!

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar