tisdag 16 juni 2009

Det var catfight utanför oss alldeles nyss, och jag förmodar att det var en utav våra katter som fick stryk. Alla våra katter är riktigt fegisar, utom Ozzy, som är rena rama tigern jämfört med de andra. Ketchup är nog fegast av alla, han är ju i princip rädd för sin egen skugga. Men vad har jag för rätt att trycka ner en stackars katt, jag är ju rädd för sniglar...

Trots att jag mådde lite sisådär så åkte jag ner till stan för att träffa Lukas och sedan gå på bio. Filmen, The Proposal, var faktiskt riktigt bra, även om romantiska komedier inte riktigt är min typ av genre egentligen, men emellanåt kunde jag knappt sluta skratta! Men den slutade precis som man trodde, men för er som inte har sett den och som inte själva kan lista ut hur den slutar så ska jag inte avslöja slutet.

När jag kom hem så åt jag, för första gången på hela dagen. Det fick bli ett par rostade mackor och en liter Proviva, sedan var jag nöjd. Dock blev jag rejält rastlös, så jag frågade Markus om han ville med ut på en promenad, men jag fick inget svar (frågade via MSN). Jag tänkte att jag kanske kunde ringa Annika, så det gjorde jag, men hon kunde inte. Dock bestämde vi att vi ska ses på lördag, så jag fick ju ut något utav det samtalet i alla fall. Därefter ringde jag Linda, men hon kunde inte heller eftersom hon sommarjobbar, så hon skulle lägga sig tidigt. Men vi pratade i närmare en timme ändå, så när vi väl pratat färdigt var det lite sent för att ringa vidare, så nu sitter jag här och lyssnar på Panic at the disco i min ensamhet.

Imorgon ska jag träffa Markus, och senare på kvällen ska jag även träffa Linda. Min kära syster kommer ju hem i morgon, så då lär jag få sitta och lyssna på hennes äventyr från Göteborg, spännande!

take care / s.pehrson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar