torsdag 25 juni 2009

LÖNING!

Idag har det varit en bra dag, för idag har det minsann rullat in 4938 kronor på mitt konto, och jag klagar definitivt inte!

Min plan att gå upp vid tolv idag misslyckades så brutalt så det nästan är pinsamt. Alarmet gick igång klockan 12, precis som planerat, men vad som däremot inte var planerat var att jag snoozade så länge så att alarmet till slut stängdes av, och helt plötsligt så var klockan halv två. Mindre lyckat, kan vi ju kallat det. Så klockan halv två steg jag tappert upp, åt lite frukost och läste sedan fram tills fyra, då det var dags att göra sig i ordning inför det kommande arbetspasset.

Väl på jobb blev jag inkastad i DT1:an, och det rullade på riktigt bra med mycker bilar och långa beställningar, så vi sålde plus och vi som stod i driven fick mycket beröm av Danne för att vi var så effektiva. Min kära mamma kom minsann och handlade hon också, dock inte driven, vilket jag tycker att hon kunde ha gjort nu när jag stod där och var så duktig! Sedan kom Rebecca också, så jag fick springa fram till kassan och hälsa på henne. När klockan var närmare sju fick jag byta med Nic och i stället för driven ta BOP:en, för tydligen så får han näsblod om han blir för varm osv. Vet inte riktigt om det stämmer, men jag bytte gärna. Det var konstant mycket att göra, och min sista timme fick jag stå i kassan, och det var helt otroligt så mycket folk det kom, trots att klockan var 22! Jag ville i princip lägga mig i fosterställning på golvet och dö, så mycket var det att göra, och jag var ensam i kassan och det fanns inte en chans att jag kunde få hjälp. Men jag lyckades bita ihop och när klockan var 23 så fick jag äntligen sluta, så då hade jag följe med Rebecca och Markus hem, för de satt i matsalen då jag slutade.

Nu sitter jag här, lite småtrött och hängig, men glad över att jag är ledig imorgon. Så för att fira min lediga dag ska jag först till stan med min syster och shoppa lite, därefter blir det Lomma med mina kära vänner, ser fram emot det!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar