tisdag 30 juni 2009

6 timmar på 5 minuter - logiskt?

Det blev inget tårfyllt farväl mellan mig och Lukas innan idag, det blev tvärtom ganska lugnt och sansat. Vanligtvis när han ska åka bort så brukar jag dramatisera det hela till max, med tårar, tusentals sms om hur olycklig jag kommer vara här hemma utan honom och så vidare. Men inte den här gången! Jag tror att det berodde lite på att jag skulle direkt till jobbet, så jag ville inte gärna komma dit och vara nere och tråkig.

Att jobba gick bra idag, och förvånansvärt fort! Jag började ju klockan 17, och innan dess satt jag och pratade med Philip om The Sims 3, och vi kom fram till att vi båda två är lite besvikna på det, men att det ändå håller måttet. Sedan kom Sami (jag undrar om han inte har ork att laga mat själv, för nu har han kommit och käkat på Donken typ tre dagar i rad..), och då skulle jag in och jobba. Helt pltösligt var klockan 20, och då skulle Philip hem, så jag blev ensam i köket. Klockan 21 fick jag min rast, och helt pltösligt var klockan 23 och jag skulle gå hem. Allt som allt så kändes det som om jag jobbade i drygt 5 minuter, helt galet! Fast jag klagar inte, hellre 5 minuter än 5 timmar..

Jag läste nyss Kanis blogg, och hon skrev såhär: jävla fjärt sara, varför kan man aldrig kommentera din blogg?! //chunky salsa
Fjärt? Jag undrar vad hon grundar det uttalandet på? Jag skrattade dock högt för mig själv när jag läste det, och det gör jag i princip varje gång jag läsrer Kanis blogg. Jag tror det är hennes sätt att beskriva vårt liv på Donken som får mig att skratta, för jag känner igen mig och allting är så klockrent!

Nog om Kani och Donken, nu ska jag börja planera lite för hur jag ska möblera om mitt rum, för det är verkligen på tiden nu!

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. vet inte riktigt var jag fick "fjärt" ifrån, tänkte samtidigt "vart fan är FJÄRRkontrollen" medan jag skrev det inlägget..

    komplicerat, I know.. :) hihi

    SvaraRadera