onsdag 24 juni 2009

Gratis är godast!

Det blev glass trots allt, och gratis dessutom! Eller ja, inte helt gratis, vi fick agera lite städhjälp t stackars Jenny och company. Det var brickor i hela matsalen, och på ett bord stod det säkert tjugo brickor, så Jennny sa att om vi plockade bort alla brickor så skulle hon bjuda på våra McFlurrys. Sagt och gjort, vi städade undan med lite hjälp utav mitt Donkensinne och sedan fick vi vår glass, och allt som allt sparade vi närmare 80 kronor på cirka fem minuters städning. Det hade förmodligen varit riktigt mycket att göra, och jag är glad att jag slutade klockan fem och inte senare...

Vi satt utanför McDonald's ett tag, fjantade oss och skrattade precis som vanligt. Markus satt och rabblade upp bilmärke efter bilmärke i takt med att bilarna på motorvägen körde förbi, och till slut tröttnade Linda på det, så hon tyckte att vi skulle gå. Det blev en sväng in till Statoil innan vi till slut drog oss tillbaka hem till mig. Där blev det lite tv-tittande, och vid 23 så gick mina älskade vänner hemåt. Vi hann bestämma att vi ska ta en tur till Lomma på fredag, för då är jag ju ledig och förhoppningsvis så är det fint väder också.

Nu sitter jag nere vid mitt skrivbord, bredvid Sanne som sitter vid min dator och spelar The Sims. Jag själv sitter vid hennes minilaptop och vi lyssnar på Backyard Babies. Oslagbar stämning skulle jag vilja säga!

take care / s.pehrson



Mina underbara vänner, den goda (och för vår del kostnadsfria) glassen samt cykeln som Markus hittade på väg hem från Donken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar