tisdag 30 juni 2009

Mobilyra och svett

Klockan 12 vaknade jag och såg att jag hade fått ett sms från Emelie på jobb. "Möjlighet att komma in redan klockan 14?". Och visst hade jag den möjligheten, så jag smsade tillbaka och frågade om det fortfarande behövdes, för hon hade skickat smset lite i åtta i morse, men hon svarade inte. Jag ringde till jobb två gånger, men de svarade inte, så jag antar att om de behöver mig så ringer de, annars så börjar jag klockan 17 precis som det var tänkt.

Nu har jag suttit och fixat med pappas nya mobil som han fick igår. Han tappade ju sin gamla på Siesta, och nu när han ska åka bort så var det ganska nödvändigt med en ny. Dock stod det att USIM var inaktivt, så jag och mamma läste alla manualer som fanns att hitta, och på den sista så stod det att man skulle ringa kundservice för att aktiver simkortet. Sagt och gjort, så om en kvart borde det fungera.

Jag tror att Lukas sitter på tåget nu... Jag är grymt besviken för att jag inte kunde följa med, men jag och Lukas planerar ju som vi gör, så det fick bli så att jag stannar hemma och jobbar.

Det är fruktsansvärt varmt och kvavt ute, jag dör nästan lite. Jag sitter i linne och trosor och jag svettas från topp till tå. Jag önskar jag vore ledig idag, då hade det blivit Lomma Beach direkt!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar