söndag 21 juni 2009

En lördag med söndagsfeeling

Oj vad jag var trött i "morse" när jag vaknade, och oj vilken huvudvärk jag hade, men oj vad jag inte ångrar gårdagen! Jag hade sjukt roligt, och då är bakfylla inget högt pris att betala. Jag och Lukas vaknade till liv vid 14, och då hade Mauritz försvunnit för länge sedan. Dock kan det tilläggas att han varken har ringt eller smsat på hela dagen, och man vert verkligen aldrig med Mauritz, är han sur eller är han inte sur? Hur som helst så orkade varken jag eller Lukas ta reda på det, så vi fick i oss lite frukost, sedan blev det städning för hela slanten, för mitt rum var verkligen ingen vacker syn efter igår. Så bort med alla burkar, dammsuga och plocka undan, sedan var det minsann rent och fräscht igen. När jag var färdig med det så blev det till att återvända till sängen, där jag och Lukas somnade framför tv:n.

När jag vaknade igen var det middag, och då fick vi allihop en liten nostalgitripp. Det var nämligen Disneydags på tv, och vad var det som visades om inte allas favorit Nalle Puh? Oh, han är ju så söt! Så till middagen blev det alltså Nalle Puh med vänner, ett vädligt trevligt sällskap om ni frågar mig. Senare, kanske vid åtta, så kom Landgren, Markus och Linda hit. Vi såg tvp filmer, Jurassic Park (där Lukas gick hem mitt i...) samt This Is England, och tro det eller ej, men det här var första gången som jag såg hela Jurassic Park! Jag känner mig smått efterbliven som inte har sett den innan, för den är ju trots allt nästan lika gammal som jag själv! Mycket trevligt hade vi i alla fall.

Nu sitter jag här, med ett kvarlämnat Marabou Sommar, och funderar på att spela lite The Sims. Min syster ligger i min säng och läser, så helt ensam är jag inte. Dock önskar jag att Lukas hade varit här..

take care / s.pehrson
PS. Jag skulle ju träffat Annika idag, men igår så skickade hon ett sms där hon skrev att hon tydligen hade bestämt med någon annan före mig osv... Jag hatar när folk dubbelbokar och det är jag som får beskedet om att någon annan var före. Kan folk inte bara komma ihåg vad de bestämmer? Nu ska jag kanske träffa henne imorgon, men vi får se om jag kan och orkar. DS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar