lördag 27 juni 2009

Stress + sömnbrist = Migrän

Den här morgonen var utan tvivel den värsta på länge. Jag skulle börja jobba klockan 08.30, men då jag vaknade var klockan 08.20, och givetvis så drabbades jag utav panik på hög nivå. Jag fumlade fram mobilen, ringe jobb och sa att jag skulle bli lite sen, samt förbannade mobilen för att den inte alarmerat som den skulle gjort 06.30. Jag tyckte synd om Lukas som fick drbbas utav mitt lilla utbrott, men jag antar att han är van vi det här laget, vilket kanske kan räknas som både bra och dåligt.

Klockan 08.37 tämplade jag in på jobb, vilket innebär att jag bara blev sju minuter sen, vilket gör mig ganska stolt över mig själv. Precis som väntat så fick jag ta skräprundan, och det finns inget jag hatar mer än att gå runt McDonald's med en soppåse och en handske och plocka upp skräp och cigarettfimpar, jag verkligen avskyr det! Men jag bet ihop och gjorde det trots att jag var trött (jag lyckades bara få tre timmars sömn inatt...). Kani var hygglig nog att gång på gång påpeka att jag nog var lite bitter, och det kanske stämde, men efter min rast så kändes allting mycket bättre, trots att jag numera inte äter på jobb utan bara äter ett äpple som jag tagit med hemifrån. För nu har jag töttnat totalt på allt vad hamburgare heter!

Jag skulle stått i ettan, men fick byta med Elin efter en halvtimme och hoppa in i köket, för hon mådde inte riktigt bra. Det var jag och Kani i köket under rushen, och vi var som ett dreamteam, vi jobbade på riktigt bra. Att det sedan var kö ut till vägen i driven och att det i sin tur blev sjukt mycket att göra på en gpng och att Nic kom en timme försent är en helt annan sak...

Nu är jag hemma, har precis kollat på LA Ink och jag har riktigt, jävla ont i i huvudet, så för mig blir det en lugn hemmakväll ikväll.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar