torsdag 29 oktober 2009

Barnkalas och packning

Barnkalaset hos Anna var väldigt underhållande! Vi bjöds på marängswiss och spaghetti med köttfärssås, och givetvis en skål godis. Jag kan ju tala om att det roligaste av allt helt klart var slimen (slajm, ni vet, slemmigt och äckligt gojs) som Anna fick utav Elin. Den satt jag och Anna Jönsson och roade oss med i minst en timmes tid. Slime, vilken uppfinning! När jag och Lulu satt på tåget hem så kom jag på varför jag och Anna Jönsson verkar komma så bra överens och varför jag tyckte om henne från allra första början; hon påminner så otroligt mycket om min förre detta bästa vän. På ett bra sätt, ett väldigt bra sätt. Det känns lite galet, faktiskt, men samtidigt lite... spännande. Fel ordval, helt klart, men jag kan för tillfället inte komma på något bättre.

Jag har så smått börjat packa inför morgondagens avfärd till Hultsfred, och precis som vanligt så vill jag ta med mig alldeles för mycket. Jag ska ju bara vara borta två nätter, så egentligen så behöver jag ju inte ha så fruktansvärt mycket packning, men jag är trots allt utav det kvinnliga könet, och det är en relativt bra ursäkt för just detta fenomen. Hur som helst, klockan åtta ska vi samlas på skolan. En liten bit inom mig dör när jag tänker på det, men den delen som fortfarande lever hoppar jämfota av pepp. Det kommer bli grymt!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar