fredag 30 oktober 2009

En rookie på Rookiefestivalen, del 1

Jag befinner mig nu i pressrummet på Rookiefestivalen, och jag trivs som fisken i vattnet. Vi har fått speciella armband som visar att vi tillhör pressen, samt klisterlappar som vi ska sätta på våra tröjor där det står "Fotograf". Det här känns så otroligt spännande! Ikväll ska jag fotografera 3 band samt vara tre timmar i studion. Den lilla tid jag får över kommer gå åt till att fotografera valfria band samt redigera bilder. För giss vem som nyss lyckades ordna ett fungerande Photoshop på sin dator?

Bilresan hit gick bra. Den första etappen sov jag i princip hela vägen, men efter ett stopp på McDonald's så blev vi genast lite piggare. Emma avslöjade lite spännande hemligheter om vad vi ska göra i Foto B kursen, och det låter som om det kommer bli grymt kul! Definitivt mer utmaningar än i Foto A, men det är så jag vill ha det och det är så jag lär mig, genom att utmana mig själv. Vi gjorde även en dokusåpa med hela fotoklassen, och vi kom fram till att jag skulle vara någon slags "rockhora", som ligger med alla rockstjärnor jag kan komma över. På min meritlista har jag bland annat Dregen, Håkan Hellström och gitarristen i Coldplay. Inte illa va? Det var kul, men allt vi sa var givetvis bara påhitt.

Min första plåtning är om en timme, 16.30. Då ska jag plåta Sandra Muukki, någon singer/songwriter som jag aldrig har hört talas om, men det ska bli intressant. Jag vet inte hur mycket tid jag kommer få över åt att blogga, men så fort jag får tid så ska jag slänga upp lite uppdateringar.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar