söndag 18 oktober 2009

En underbar söndag (#400)

Min söndag, som till en början var helt fri från planer, tog sin början vid elva då jag tappert stängde av snoozen på mobilen och pallrade mig upp. Jag gjorde mig i ordning, sa hejdå till mamma och Lukas och sedan cyklade jag mot jobb. När jag kom fram så fick jag veta av Jenny att jag idag skulle bevisa vad gästvänlighet innebär, och att jag även skulle trigga de andra till att vara extra trevliga och positiva mot gästerna. Det kändes verkligen som en utmaning som passar mig, eftersom jag är väldigt utåtriktad och social. Så i två timmar var jag supertrevlig, jag delade ut ballonger till barnen och jag uppmuntrade Monique och Åsa att de skulle göra något liknande. Det kändes bra, jag fick så mycket leenden och positivt kommentarer tillbaka, så det var väldigt värt den lilla energi som jag fick lägga på det.

Jag behövde bara jobba två timmar, så i stället för att gå hem 16.30 fick jag gå hem 14. Jenny hade missat att Hanna skulle komma in klockan 14, och då blev jag ganska värdelös, så jag fick gå hem, något som jag verkligen inte tackade nej till. Nu ska jag bara mysa fram till klockan fem, då jag ska tillbaka till jobb och träffa Jenny för en promenad. I det här fina vädret är det bud på att ta med kameran också, faktiskt.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Haha, ja, i jämförelse med mig är du ju ganska värdelös? eeeeeller? neeej! nu är ju världens finaste! nussnuss

    SvaraRadera