onsdag 21 oktober 2009

Sätt posen!

Trots att den här dagen har varit sinnessjukt lång, så känns det verkligen inte. Vi var på skolan klockan 10, och vi kom därifrån närmare 20. Det är 10 timmar! Men tiden har gått väldigt fort och det har varit väldigt underhållande fotograferingar idag, så det är absolut inte så att jag klagar, men jag tycker att folk borde veta hur mycket tid vi lägger ner på det här projektet.

Klockan fem hade vi en plåtning med Anders och Antonio från spelklassen, men det dök upp två andra killar också, Huke och en annan kille som jag inte riktigt vet eller kommer ihåg vad han heter. Jag och Anna trodde att det kanske skulle bli lite stelt, för spelkillar är väl inte direkt de som poserar framför kameran utan att i princip bli tvingade till det, men vi hade ganska fel. De var hur roliga som helst att plåta, för de hade en massa galna idéer och de verkade inte alls känna sig obekväma framför kameran. Hatten av för spelgrabbarna! När klockan sedan blev sju och vi hade blivit av med allt testosteron i fotostudion så gick vi och mötte Jenny vid biblioteket. Det blev en väldigt, väldigt spännande plåtning med henne, kort men intensiv. Jag fick posera i min ursnygga Donkenuniform, och Jenny såg allmänt störd ut på de flest bilder som vi tog på henne. Men som hon sa, hon var inte särskilt seriös med det hela, hon ville bara hjälpa oss med fotoresan. Jenny, jag är dig evigt tacksam!

När studion var städad och fin så körde Jenny oss till Donken, där jag köpte mat till mig och Anna. Jenny, som hade varit vaken sedan halv sex i morse, orkade dock inte vänta på oss, så hon körde hem. Vi kom dock hem, med lite hjälp från mina kära, underbart snälla mamma, och nu är vi mätta och belåtna och inom en snar framtid så ska vi sova, för vi är ganska slut, om vi känner efter.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar