onsdag 7 oktober 2009

En bortregnad dag senare...

Att cykla i ösande regn är ingenting jag rekomenderar, såvida du inte är på väg hem och vet att du kan byta om till torra kläder och genast bli varm. Så var dock inte fallet för mig i morse då jag cyklade till skolan. Det verkligen ösregnade, och när jag kom fram såg jag ut som en dränkt katt, ännu värre till och med! Det droppade från mitt ansikte, från mitt hår och mina kläder hade man kunnat vrida flera liter regnvatten ur. Att vi sedan skulle ta individuella foton direkt på morgonen gjorde inte det hela roligare, men trots att jag var genomblöt så blev nog fotot lika hemskt som varje år. Jag kommer med andra ord se ut som en hamster.

På idrotten körde vi boxning. Helt okej, ganska jobbigt. Därefter lånade jag och Lulu pengar av Mauritz (eftersom vi båda lyckats glömma våra kontokort hemma) så att vi kunde köpa mat och insparksbiljett. Det blev falafeltallrik till lunch, lika gott som vanligt men det här får vara sista gången på länge. Dels så är det dyrt och sedan så är det ju inte hur nyttigt som helst, tyvärr. På religionen hade vi redovisning, och det gick väldigt bra, till och med väldigt mycket bättre än jag hade trott. Min grupp yrade om Jehovas Vittnen, vilket var intressant. Till sist var det svenska, och det var lite segt, som det är numera.

Efter skolan cyklade jag till jobb för att hälsa på Jenny och trösta henne för att vår promenad åter igen har ställts in (jag har så mycket skolarbete!), men i stället så fick jag vänta 40 minuter på ingenting. Jenny satt i möte med alla andra vitskjortor, så jag fick snällt pallra mig hem i stället. Där tröstades jag av att min Mikabiljett hade kommit på Posten, men jag hade mycket hellre sett att den där förbannade mobilen dök upp...

Nu måste jag skriva engelskauppsatsen, annars avlider jag av stress.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar