måndag 19 oktober 2009

Städmani

Igår fick jag ett ryck, ett väldigt ovanligt ryck för att vara jag. Ett städryck, för att vara mer exakt. Jag städade till klockan halv tre på natten. Normalt? Nej, absolut inte. Nödvändigt? Ja, definitivt med tanke på att det idag kommer vara något slags pyjamasparty hemma hos mig. Ett pyjamasparty för fyra personer. Det kommer att vara jag, Anna, Antonio och Anders, och hur det här gick till har jag egentligen ingen aning om, men jag har ensvag känsla av att hela idén föddes natten mellan fredg och lördag, då jag och Anna låg uppe och smsade med dessa två herrar fram till klockan tre. Jag säger som jag brukar; Spännande!

Dock sparde jag det roligaste till idag, så när jag vaknade vid halv elva gick jag upp för trappan med 1000 kg smutstvätt i famnen, och på vägen ner igen så tog jag med mig dammsugaren. Nu är de flesta dammråttorna utrotade, men jag garanterar ingenting, för om det är någon som vet var man ska gömma sig i 25 kvadratmeter stort rum så är det fan en dammråtta! Men min säng är bäddad, större delen av rummet är dammfri, jag har ett rent skrivbord och ett rent köksbord. Varför har jag ett köksbord på mitt rum, kanske ni undrar? För att jag är den enda som har plats för det, tills vidare.

Nu ska jag gå och fixa till mig inför dagen. Det kommer bli en lång dag med redigering av bilder och klockan 18 så har vi en plåtning med Maria från min mammas jobb. Det kommer bli väldigt roligt!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar