fredag 9 oktober 2009

Foto A - avklarat!

Gissa vem som satte MVG på fotoprovet? Det kändes underbart med tanke på vilken ångest jag har haft över det här provet, jag har ju knappt haft tid över åt att plugga, men det visade sig ju gå bra ändå. Redovisningen gick också helt okej, jag förväntade mig inte så mycket med tanke på att mitt bildspel var ganska dåligt, men jag fick det överstökat och efter det så satte jag och Anna oss med planeringen inför praktiken. Eller praktik och praktik, det blir ju vårt eget projekt om man ska vara helt ärlig. Dock var det svårt att lägga upp en exakt planering med tanke på att vi inte vet hur många som är intresserade utav att bli fotograferade och så vidare, så den enda dagen vi egentligen har en någorlunda planering för är måndag, då vi ska planera. Mycket planering, galet!

När allt seriöst var avklarat hade vi en liten tävling som gick ut på att vi skulle redigera en utav porträttbilderna vi tog i stuidon för någon vecka sedan, och den som lyckades få den roligaste bilden på 5 minuter vann den sista burken chokladbollar. Jag vann inte, men jag kom god tvåa efter Sara L. Därefter blev det lite fika och sedan fick vi sluta. Nu är med andra ord kursen Foto A avklarad, och efter höstlovet är det Foto B som gäller. Och att jag inte har någon skola på tre veckor känns utan att överdriva helt sjukt, jävla underbart! Jag är sjukt taggad inför mitt och Annas projekt, jag är säker på att det kommer gå riktigt bra.

Nu ska jag kolla igenom bilderna från festen igår och så småningom lägga upp ett par här samt på Facebook. Håll utkik!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar