fredag 16 oktober 2009

Sista dagen på första projektveckan

Jag och Anna är nu hemma hos mig efter en lång, hård och fantastisk arbetsdag i fotostudion. Idag har vi haft inte mindre än tre plåtningar, varav den första har ni kanske redan läst om i föregående inlägg. Den andra plåtningen var med allas vår Oliver Ipsen, men jag är nog lite besviken. Jag trodde att Ipsen skulle showa loss och posera ordentligt, men det blev en hel del stillastående med armarna i kors. Lite tråkigt, men vi fick i alla fall ett par bra bilder, mycket tack vare hans minspel. Den tredje och sista plåtningen var med Sanne och Henrik, och det är helt klart veckans roligaste plåtning! De två vågade verkligen släppa loss framför kameran, och det är då det är som roligast att vara fotograf, helt klart! Varenda bild vi tog var otroligt bra, så olik den förra och jag börjr nu undra hur Sanne och Henrik ska kunna bestämma sig för vilka de vill köpa.

Efter plåtningen med Sanne och Henrik yrade jag, Anna och Sanne runt på stan en stund. Jag försökte bland annat hitta matchande vantar, halsduk och mössa, men jag lyckades mindre bra med den uppgiften, så vi tog bussen hem i stället. Nu är vi tjocka som bollar efter all tacos som vi tryckt i oss, och min huvudvärk har för första gången på sex dagar börjat ge med sig. Jag är minst sagt nöjd!

Imorgon är det jobb på Donken som står på schemat, ett åtta timmar långt arbetspass som tar sin början klockan 12. Tre utav dem timmarna ska jag förmodligen sitta och ansiktsmåla barn, eftersom det är helgevent och jag numera ingår i någon mystisk eventgrupp. Jag har inte detaljerna helt klart för mig vad det egentligen innebär, men jag är ganska säker på att det är en bra grej eftersom det är Jennys idé. Det kommer med andra ord att bli ett spännande arbetspass imorgon!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar