torsdag 29 oktober 2009

Flickan som lekte med elden

Att gå på bio med mamma är alltid ett spännande äventyr. Hon ska ha godis för minst 100 kronor (även om det var jag som smög ner en hel del i påsen då hon gick iväg för att prata i telefon, men det är vår lilla hemlighet) och så envisas hon med att hälla godiset utanför påsen. Ack ja, jag antar att vi får skylla på gipset.

Filmen då, hur var den? Jag ska inte klaga, den var minst lika bra som Män som hatar kvinnor. Jag upptäckte dock under filmens gång att jag glömt i princip hela boken, så jag fick en del överraskningar serverade under de där två timmarna, överraskningar som jag innerst inne var medveten om. Den var ganska brutal och ocensurerad om man säger så, men det är ju å andra sidan boken också, så det hör väl till. Men ja, betyg väl godkänt!

Nu borde jag sova, men jag sitter bara och tycker att Lukas borde komma hit i stället, för annars så ses vi inte förrän på söndag, vilken känns som en onödigt lång tid utan varandra. Dock tror jag inte att chansen för att han ska dyka upp är särskilt stor eftersom klockan redan är kvart över ett, men jag fortsätter att hoppas.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar