torsdag 22 oktober 2009

Tjockt med plåtningar!

Jösses, idag var näst sista dagen på projeket och jag är nästan lite ledsen i ögat. Eller inte nästa, jag är ledsen i ögat! De här två veckorna har varit underbara, roliga, spännande, lärorika och så mycket mer. Det har visserligen varit mycket jobb, men oj vad värt det har varit allt slit! Jag hoppas att Anna är lika nöjd som jag, annars så blir jag ännu mer ledsen i mitt nästan översvämmade öga...

Idag hade vi tre fotograferingar. Den första hade vi redan vid elva, och det var med Emelie från jobb. Hon hade tydligen varit jättenervös igår inför dagens fotografering, och hon hade dessutom påstått tidigare att hon är en jättedålig modell osv, men mer fel kunde hon inte ha, och hon hade absolut inte behövt vara nervös! Hon var helt fantastisk, poserade jättesnyggt och verkligen varenda bild blev bra! Så en stor eloge till supermodellen Emelie för en grym plåtning! När vi var klara och Emelie hade gått så var klockan lunchdags, vilket även våra magar talade om för oss med högljudda kurranden och andra konstiga ljud, så vi gick en bit nerför gatan och köpte med oss vars en chinabox tillbaka till skolan. Det smakade bra, och kort därefter satte vi igång med lite redigering.

Klockan tre var det dags för oss att börja röra på våra stela lemar och bege oss mot Malmborgs för att inhandla värmeljus samt panta burkar. 116 kronor fick vi ihop på panten (en full sopsäck), inte illa va? Sedan skyndade vi tillbaka mot skolan för att rigga upp studion innan nästa offer skulle dyka upp. Modell nummer 2 för dagen hette Anna, en kompis till Anna. Det blev väldigt mycket Anna i studion, men det blev också väldigt mycket bra bilder. Jag är väl medveten om att jag har varit väldigt dålig på att lägga upp bilder från denna veckas plåtningar, men jag lovar att jag ska göra någonting åt det imorgon, då jag för en gångs skull kommer att vara hemma innan klockan 18.

Sista plåtningen för dagen tog sin början vid halv sex, och då var det ett par vänner till en lärare på skolansom ville ha lite familjebilder med sin dotter Lea. Jag är inte helt säker på hur gammal hon var, men mellan 1½ och 2 år kanske. Det var verkligen en utmaning att fotografera henne! Hon var överallt och ingenstans, sprang runt och lekte och var aldrig still. Men uppenbarligen så blev det några bra bilder, efterom det slutade med att de köpte 30 stycken, och varken jag eller Anna klagar ju på det. Vi kom ifrån skolan vid halv åtta, och då kom mamma och hämtade mig och sedan hämtade vi upp Lukas. Det blev en snabb middag med överbliven köttfärssås och pasta, och nu ligger vi och myser i min säng framför ännu en japansk film. Dock har den här svenskt tal, vilket är lite synd, men Spirited Away är så bra så språket spelar ingen större roll.

Nu ska jag återgå till filmen och min älskling. Imorgon lovar jag att jag ska gottgöra allt jag har missat att uppdatera under veckan!

take care / s.pehrson

1 kommentar: