tisdag 20 oktober 2009

Pyjamasparty utan pyjamas

"Du blir tjockare om du inte äter frukost". Jag tackar Antonio för den fina informationen och inser tyst för mig själv att jag inte kommer ändra frukostvanor trots denna fakta.

Dagen idag kan bekrivas som bra. Jag och Ann började vid klockan ett, då vi satte oss och redigerade bilder. Därefter blev det en runda ner till stan för att köpa kebab, och sedan återvända till den syrefattiga datorsalen och bildredigerandet. Klockan halv sex drog vi oss därifrån för att börja göra i ordning nere i studion inför dagens enda plåtning. Vi stötte på en hel del förvirrade föräldrar, för det var tydligen föräldramöte för ettornas föräldrar idag, och en del verkade tro att jag var en lärare. Dock var jag ju tvungen att göra dem besvikna då jag inte hade någon som helst aning om vart de skulle ta vägen eller hur det hela var upplagt. Klockan sex var det dags för plåtning med Maria och hennes kompis Johanna. Det blev en lärorik och rolig plåtning med Spice Girls i bakgrunden, och bilderna blev otroligt bra! Jag lägger upp tre stycken imorgon, då jag har hunnit kolla igenom dem lite ordentligt.

Efter plåtningen tog jag, Anna, Antonio och Anders bussen hem mot mig, och vi var hemma runt kvart över åtta. Nu har vi precis sett den första Saw-filmen, och fast Anna inte vill erkänna det så är det hennes nya favoritfilm. Jag har ingen aning vad vi ska göra nu. Kanske blir dt ännu en film, eller så blir det lite skitsnack innan vi alla faller i djup dvala.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar