tisdag 6 oktober 2009

Kanin i uggs

I mitt huvud är det måndag idag, det är helt snurrigt, och allt bara för att det var studiedag igår. Det innebar också att jag inte hade särskilt mycket koll då det gällde skolfotograferingen som var idag, och för första gången missade jag det nästan. Kvart över åtta hojtar mamma ner till mig där jag ligger och sover djupt, och jag får svag panik, slänger på mig närmsta klädesplagg och sminkar mig lite snabbt för att sedan småspringa mot bussen. Jag hade hunnit i tid till mattelektionen om inte bussen hade stannat på sjukhuset i 5 minuter, så jag kom försent. Dock spelade det ingen större roll eftersom vi knappt hade lektion, för vi skulle ju fotograferas redan kvart över nio. Jag tror att jag kommer se ut som en kanin på skolfotot, vilket innebär att jag har avancerat från min tidigare look som hamster. Huruvida det är bra eller dåligt vill jag helst inte kommentera.

Resten av dagen var helt okej. Jag fick VG+ på den där reklamanalysen som vi skulle lämna in på mediakommunikationen, och jag fick dessutom en liten smiley bredvid meningen "Jag är Snobben, utan päls.". Jag vet däremot inte vad det var som gjorde att jag inte fick MVG när jag ändå var så nära, för det hade hon inte skrivit. På engelskan påbörjade vi uppsatsen om engelska som ett globalt språk, och jag skrev en hel del, men blev dock inte färdig. Senast fredag ska den vara inlämnad, så jag får skriva klart den imorgon.

Efter skolan gick jag på shoppingrunda med Lulu. Det blir alltid Lulu som följer med mig när jag ska shoppa, men jag vet inte varför. Hon råkar väl bara vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Jag fick inhandlat ett par svarta uggs (skor, för er som inte är så insatta), två tröjor samt hämtat ut Placebo-biljetterna. Jag lägger upp bilder på det senare, har ingen direkt ork för tillfället. Och för er som vill veta så kan jag tala om att jag sparkade en liten unge i huvudet inne på Din Sko. Det var absolut inte med mening som jag gjorde det, men jag kunde faktiskt inte hjälpa att han hade valt att kräla på golvet i stället för att stå upp som vanliga människor. Bussen hem och nu sitter jag här och filosoferar om hur jag ska spendera min kväll till dess att Lukas dyker upp. Det blir förmodligen lite skolarbete...

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Sara, det är inte snällt att sparka folk i ansiktet.

    SvaraRadera