onsdag 21 oktober 2009

Vi jobbar vidare...

Idag kommer bli den längsta dagen på projektet hittils. Tre plåtningar och en massa dötid som vi kommer att slå ihjäl med redigering, det känns bra, även om Anna är lite gnällig för tillfället. En av dessa tre plåtningar har vi redan haft, den hade vi redan klockan elva förmiddags. Det var vår svensklärare David samt hans flickvän och åtta månader gamla dotter som ville ta lite familjefoton att ge bort i julklapp. Det slutade med att de kötpe 30 bilder, vilket ger oss 600 kronor till fotoresan! Lilla Elise var fruktansvärt söt, och då mamma och pappa gick igenom alla 450 bilder så fick jag sitta med Elise i knäet. Jättesöt och jättesprallig var hon, precis som jag.

Nu har vi haft lite planering med Lisa, som kommer med sin dotter imorgon för fotografering, och så har vi käkat lunch. Åter igen fick det bli kebab, för det finns inte mycket mat man kan få för 35 kronor. Och så har jag bytt mitt busskort, som för tredje gången blivit avmagnetiserat. Nu däremot ska jag redigera bilder, och om en halvtimmes tid så kommer min syster med vänner för att se på bilderna från igår. Nästa fotografering är inte förrän vid 17, så jag har lite tid att bli av med innan dess.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar