måndag 12 oktober 2009

Projektet är igång!

Jag tror inte att mitt och Annas projekt kunde fått en bättre start, för dagen har varit suverän. Vi började med att göra upp en planering för de kommande två veckorna, i alla fall så gott i kunde. Det är svårt att planera då man inte riktigt vet när folk har tid att bli fotograferade och så vidare, men vi lyckades ganska bra. Vi passade även på att prata med rektor Marcus om nyckel och larmkod och så vidare, och efter lunchen så visade han oss hur det fungerade med larmet. Det känns väldigt bra att skolan har ett sådant förtroende för oss elever så att de lämnar ut både nycklar och larmkod till oss! Men å andra sidan så är det i princip bara vi fotoelever som har det förtroendet, så de andra är inte lika lyckligt lottade.

Sedan hände det en hel del; vi fick två fotograferingar på en och samma gång! Gabriel smsade mig och skrev att han slutade kvart över ett och att han då kunde komma in till oss. Linda smsade en kort stund efter och berättade att hon hade håltimme ända fram till klockan tre, så hon dök upp kort efter det där smset. Så vi plåtade Linda, kollade igenom bilderna, Gabriel dök upp, vi plåtade honom och kollade igenom de bilderna också. Sedan när vi var färdiga med fotograferingarna, klockan var ungefär tre då, lämnade vi över studion till Sandra och gick upp på andra våningen. Vi satt där en stund, gick igenom bilderna för hundrade gången och sedan tog jag och Anna tag i oss själva och mailade vår handledare Gunnar samt vår lärare Emma. Därefter fanns det inte mycket mer att göra än att åka hem, så runt halv sex var jag hemma. Allt som allt så känns det som om det har varit en otrolig första dag, jag kunde inte varit mer nöjd! Jag ser verkligen fram emot resten av dessa två veckor, det kommer bli så grymt!

take care / s.pehrson

1 kommentar: