tisdag 20 oktober 2009

Ge mig ett ton sömn

Det var trots allt inte så hemskt att fotografera lärarna som jag trodde. De verkade tycka att det var otroligt mycket värre än vad det egentligen var, och en del ville inte ens göra det men gjorde det ändå, för skolans skull. Det var helt klart spännande att fotografera rektor Marcus, och hans sidospår på pingvinpappor kommer jag nog aldrig att glömma, det var galet!

Klockan tre var det slut på lärarfotograferingar, och under dagen var det ungefär 10 av 23 som dök upp för att plåtas. Förhoppningsvis så dyker resten upp på fredag, så att vi kan få det här ur vägen. Strax efter tre dök Sanne upp med hennes kompisar Julia, Malin och Ruben, och det blev en lång och roligt fotografering med dem. Jag fick sköta större delen av fotograferandet, för stackars Anna var helt slut i huvudet, något som jag inte är förvånad över. Dock hann vi inte gå igenom alla bilder, dels för att klockan blev mycket och dels för att Annas dator (en Mac!) strulade lite, så de kommer att komma tillbaka imorgon för att välja ut de bilderna de vill ha.

Efter att vi hade städat i fotostuidion sa vi hejdå till Anna och därefter begav jag och min kära syster oss ner på stan för att göra ett besök på HM. Tidigare idag, då jag tog ut pengar för att kunna köpa en pizza (jag och Anna för inte äta på Tengan under praktiken, vilket suger ganska mycket) upptäckte jag att jag minsann hade 600 kronor kvar, så 300 kronor av dem gick upp i rök inne på HM. Två jättesnygga tröjor blev det, och jag är nöjd. Jag antar att jag slänger upp en bild på tröjorna och från dagens fotografering imorgon...

Nu ska jag se en japansk film med Lukas. Det ör helt underbart att Lukas är här, det känns som om jag inte har träffat honom på år och dagar! Jag menar, när man inte vet om att ens pojkvän har klippt sig, inte ens haft en aning om att han tänkt göra det, då är det ganska illa...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar