fredag 23 oktober 2009

Sista dagen?

Idag var det sista dagen på projekt Headshot, och det var med en osynlig tår i ögat som jag lämnade fotostudion tillsammans med Anna vid halv fyra. De här två veckorna har verkligen varit de två roligaste veckorna under hela mitt skolliv, och även otroligt lärorika. Jag är med andra ord ledsen över att "praktiken" är över.

Dagen har bestått utav redigering samt fotografering utav de lärare som inte dök upp i tisdags. i har hur mycket redigeringsarbete som helst kvar att göra, så så fort jag jag har bloggat färdigt så ska Lukas få fixa Adobe CS3 paketet till mig så att jag kan redigera lite hemma under lovet. Till lunch idag blev det, lova att inte bli alltför överraskade nu... kebab. Det smakade... kebab. Vi fick sällskap utav ett par lärare då vi satt och åt, bland annat av Dag, Anna och Micke. Det uppstod en ganska rolig diskussion som jag känner att jag verkligen måste dela med mig av..

Anna (lärare): Det är så mycket jag borde göra..
Sara: Jo, jag borde till exempel köpa en guldifisk, men gör jag det? Nej, det gör jag inte.
Micke (filmlärare): Det där var en sådan sak som jag bara kommer att få höra en gång i mitt liv. Det skulle kunna vara en riktigt bra öppningsreplik i en riktigt bra film. En jävligt bra film!

Jag undrar hur den filmen hade slutat. Eller över huvud taget vad det hade kunnat bli för film av det jag sa. Och jag undrar hur LBS-såpan kommer att utveckla sig. Väldigt spännande!

Hur som helst, klockan halv fyra var det tack och adjö. Jag blev hämtad av mamma, åkte hem, åt lite och bytte om för att sedan cykla till jobb, sjungandes på Wonderwall. Livet är bra ibland!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar