lördag 10 oktober 2009

Schemat ljuger

8 timmar på jobb blev till slut 10, så från och med nu ska jag aldrig lita på mitt schema, i alla fall inte då det kommer till vilken tid jag slutar. När någon frågar när jag slutar så ska jag helt enkelt svara "Jag vet faktiskt inte", för nu för tiden så är det verkligen så. Så i stället för att sluta halv nio så slutade jag halv elva, men det var ganska värt det. Det är alltid roligt att jobba kväll, och så kändes det lite elakt att lämna de stackars stängarna som var en man kort redan halv nio. Ibland är jag nog lite för snäll i och för sig, men förhoppningsvis så tjänar jag på det i slutändan.



Under Kanis skift så stod jag i köket, och under Markus skift så hoppade jag mellan kassan och driven. Vi hade relativt mycket att göra hela dagen, så det var sällan vi hann stanna upp och hämta andan, men trots det så skickade Markus ut mig på regelbundna rökpauser, vilket jag uppskattade väldigt mycket. Något som uppskattades ännu mer var då jag stod i tvåan och det kommer en bil och jag hör hur kvinnan i bileen säger "Vi kommer från RedBull och vi skulle vilja bjuda er som jobbar på lite RedBull". Ni anar inte så lägligt det kom! Så efter lite RedBull var vi alla lite hypade och åter igen effektiva. Och så passade jag på att sno åt mig panten som blev efter RedBull-burkarna. Lite extra cash till fotoresan!



En annan rolig grej som hände, eller rolig och rolig, men lite underlig, var då jag stod i ettan och det kommer en kille. Han pratade engelska, men det har egentligen inget med saken att göra, men jag kände att ni ville veta det. Så frågar han hur jag mår och jag säger att jag mår bra men är lite trött, vilket även han är. Sedan berättar han att han varit och åkt skridskor, och frågar mig om jag brukar syssla med det. "Nej, jag skulle bryta mina ben om jag ens försökte", svarar jag och så säger han "Då borde du prova!". Hallå, jag sa nyss att jag skulle bryta mina ben om jag försökte, och du uppmanar mig att prova på det? Frågan är om han inte hörde riktigt vad jag sa eller om jag är så fruktansvärt dålig på engelska att han helt enkelt inte förstod? Jag tror på det första alternativet.

Nu känner jag att det blir för mycket skriveri om jobb, så jag tänker sluta här och nu, så nu ska jag äta lite och sedan slöa lite.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar