torsdag 8 oktober 2009

Praktiken

Praktiken har fram tills nu varit ett stort orosmoln. Jag har mailat hur månag fotografer och bildbyråer som helst, men antingen så svarar de inte eller så har de inte möjlighet att ha mig som praktikant eller liknande anledningar. Men nu, nu känns det verkligen som om praktiken kan bli någonting bra! Jag har inte fått någon praktikplats, vilket inte Anna heller har, så tillsammans ska vi göra ett fotoprojekt som går ut på att vi ska erbjuda porträttfotograferingar till vem som helst (de som vill, med andra ord). Vi ska hålla till nere i skolans fotostudio, och vi får dessutom lov att ta betalt för bilderna, vilket innebär mer cash till fotoresan! Till det här projektet behöver vi en handledare som kan kolla på bilderna och gre konstruktiv kritik osv, så jag mailade Gunnar på studio58 (som jag även mailade ang. praktikplats, men han jobbar inte med foto på heltid så det fanns ingen möjlighet) och frågade snällt om han hade lust att ställa upp som vår handledare. Och alldeles nyss så ringde han mig och sa att han väldigt gärna ställde upp! Och inte nog med det; han lät hur taggad som helst! Praktiken kommer bli bra, det känner jag på mig. Imorgon ska vi planera det hela, jag och Anna, så än så länge är detaljerna ganska luddiga, men som helhet känns det underbart än så länge.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar