lördag 3 oktober 2009

Bäst i service?

En skoldag utan skola, jag måste erkänna att det kändes väldigt, väldigt bra att kunna sova till klockan tolv. Jag åkte ner till stan vid halv två för att träffa Mauritz och därefter gå på banken. Vem tror ni inte går in på Jerry's när jag åker förbi skolan med bussen? Jo, precis, Lukas. Han är en riktigt smygtjockis, det måste jag säga. Hur som helst, jag fick gjort vad jag skulle på banken och Mauritz fick sina cigaretter och sedan var det bara att åka hem igen. Jag köpte en kebabrulle innan jag hoppade på bussen, men jag åt den inte förrän jag kom hem. Det var min frukost, den där kebabrullen, och jag kan ju hålla med om att det kändes både rätt och fel att äta den...

Klockan fyra var det dags för mig att börjaa jobba, en halvtimme tidigare än schemalagt, men inte mig emot. Med tanke på alla dessa konserter jag ska på så behöver jag varenda öre jag kan skrapa ihop, och med andra ord så behöver jag varenda extra timme på jobb jag kan få. Idag var det nervös att jobba, alla höjdare var ju där och kontrollerade exakt allt! Jag, som stod i ettan, blev även jag utsatt. En utav konsulterna ställde sig ute vid speakerboxen och lyssnade på när jag tog emot beställningarna från bilarna, och sedan följde han efter bilarna och tog tiden på hur lång tid det tog från det att de beställde till det att de fick sin mat. Det var sjukligt nervöst, jag trodde jag skulle misslyckas brutalt varje gång en bil körde upp i driven, men tvärtom, det gick hur bra som helst! Senare fick jag höra att konsulten som kollat servicetiderna i driven aldrig någonsin klockat så bra tider, och jag fick väldigt mycket beröm för min merföräljning och mitt trevliga sätt. Till och med vår ägare, Benedikte, gav mig massvis med beröm och sa att hon var väldigt imponerad av mig! En riktig boost för självförtroendet det där!

Alla höjdare gick vid sju, och då fick jag min rast. Resten av passet gick bra, trots att jag hade en ganska hemsk huvudvärk. Dock ska jag inte gnälla för mycket, stackars Jenny borde stannat hemma och inte satt sin fot på jobb förrän hon är frisk igen.

Nu sitter jag och lyssnar på Mikas nya skiva och längtar lite till den 15 Mars. Det kommer bli fint, det är jag övertygad om. En annan sak som kommer bli fint är när mitt huvud slår i kudden om en stund. Det, mina vänner, kommer vara maximal njutning!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar