torsdag 2 juli 2009

500 menyer senare...

Det känns som om jag skriver det här efter varje dag på jobbet, men varför, varför är det alltid så mycket att göra nuförtiden? Till en början var det ganska lugnt idag, men sedan gick det bara utför. När klockan var halv fem fick jag en beställning i kassan på 7 Happy Meal samt sju plusmenyer, drickor till det och så givetvis 14 milkshakes också, och allt det skulle tas med. Inombords ville jag dö, men jag fick hjälp med att packa ihop allting, och det blev en del påsar samt en hel kartong för drickorna. Klockan fem fick jag reda på att någon ringt och beställt 40 menyer, och att de skulle komma och hämta dem klockan sex. Agneta gav mig i uppdrag att packa alla menyerna samt gör drickorna, och ni förstår väl själva att det tar ett tag att göra 40 mellan cola, packa 20 Big Mac, 10 McFeast, 10 QP, 30 pommes och 10 morötter? Klockan tjugo i sex så kommer Rebecca och hennes mamma, och det visar det sig att det är dem som ska ha de här 40 menyerna till stallet. Så jag packade, packade och packade och 18:03 var jag färdig och fick gå hem.

Nu ska jag gå och byta om, ska snart träffa Linda, Markus och Rebecca.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar